mandag, september 11, 2006

Ex-Mariners gjør det sterkt i andre idretter

Tidligere Grimsbyspillere gjør det sterkt i andre idretter. Curtis Woodhouse vant sin debut som profesjonell bokser, mens Knut Anders Fostervold har kvalifisert seg til sykkel VM.

Woodhouse, som spilt for Grimsby så sent som i mai, slo Dean Marcantonio 40-35 på poeng og hadde sin motstander to ganger nede.

Curtis så veldig veltrent ut og hadde gått ned flere kilo for å bokse i weltervektklassen. Kampen ble sendt direkte på ITV.

"Jeg følte meg sterk og det var godt å starte med en seier. Men jeg har en del å lære, jeg brente mye energi på å være nervøs før kampen. Jeg ser frem til å bokse mer."

Knut Anders Fostervold som er den eneste nordmannen med offisielle kamper for Grimsby har gjort en sterk sesong og har blitt belønnet med en plass i Norges tropp til sykkel VM i Salzburg. Fossi vil delta på 30 km temporitt.

"Jeg startet sent med dette og har ikke fått ut mitt hele potensiale. VM kommer nok litt for tidlig, mitt mål er å kjempe blant de beste i OL 2008."