fredag, januar 06, 2006

Hegarty fornyer

Talentfulle Nick Hegarty har fått fornyet tillitt og har signert en ny 18 måneders kontrakt.

19 åringen endte sin kontrakt nå i januar, men har gjort det såpass bra at han får sjansen til å etablere seg som førstelagsspiller.

Hegarty som er fra Pontefract og startet karrieren i Sheffield Wednesday er venstrebent og har blitt brukt både som back, ving og spiss.

"Dette er stort for meg," forteller Hegarty som også har en klausul om ett år til. "Det første delmålet er nådd, nå skal jeg kjempe meg inn mer fast på førstelaget."

Flere unggutter gjør det bra om dagen. Alan Lamb og Miles Chamberlain er fortiden på lån til non-league klubben Eastwood hvor de har imponert stort.

Vi snakket med klubbrepresentat, Malcolm Storer, om de lovende talentene.

"Miles og Alan gjør det virkelig bra. Jeg snakket med Miles' sine foreldre i hans første kamp, og de var noe sjokket da de så han ble brukt på venstreback. Siden den gang har manageren vårs fått han inn som stopper og vi har vunnet de to siste kampene med Miles sentralt i forsvar og Alan som anker på midten."

"Begge spillerne er av mye bedre kvalitet enn hva vi er vant med! Miles er bare 18 (fylte 19 nylig, red. anm.), men er en skikkelig klasse spiller. Alan er fantastisk på midtbanen og stopper aldri å løpe! De vil begge være med oss for minst en måned til, men om manageren våres spør Russell Slade er jeg sikker på at låneperioden kan bli forlenget."