fredag, august 04, 2006

Supertalent med snuoperasjon


Grimsby fikk en grusom start mot Boston. 0-2 stod det da Peter Bore kom inn med en halv omgang igjen.

Men 18 åringen viste hvorfor folk har sammenlignet han med John Oster. Kun 36 sekunder trengte han på å score i sin første ligakamp. Rankin ga så 2-2 før Bore ga Grimsby 3-2 kun 11 minutter etter å ha kommet inn!


League Two - 1. serierunde

Grimsby Town - Boston United 3-2

Blundell Park, 5012 tilskuere

Mål:

0-1 Francis Green (16)

0-2 Julian Joachim (54)

1-2 Peter Bore (Beagrie) (68)

2-2 Isaiah Rankin (Beagrie) (70)

3-2 Peter Bore (Beagrie) (78)

Gule kort: Michael Reddy (11), Paul Bolland (50), Rankin (90).

Grimsby (4-4-2):

1. Barnes

2. McDermott - 5. Futcher - 6. Whittle - 3. Newey

7. Rankin - 4. Harkins - 8. Bolland - 11. Beagrie

9. Reddy - 19. Jones

Innbyttere: 18. Peter Bore 23 minutter for Reddy.

Ubenyttede innbyttere: 10. Toner, 14. Barwick, 20. Croft, 22. North.

Laget er nå bekreftet Bolland og Reddy er tilbake, mens Bore og Toner er vraket. Gary Cohen er ute i to måneder etter sin kneoperasjon. Mange trodde Reddy hadde spilt sin siste kamp etter at han tidligere i uken sa han vil bort. "Jeg har ingen problemer med å spille med Michael så lenge han er kampklar. Det overrasket meg at han ville gå, men Michael har forsikret meg om at han vil gi alt for klubben," forteller manager Rodger.

1. min - Lagene har kommet ut på banen og presenteres! Fansen har ennå ikke helt godtatt tidligere Scunthorpespiller Peter Beagrie og man hører noen buer. Boston: Andy Marriott - Lee Canonville, Paul Ellender, Mark Albrington, Tim Ryan - Francis Green, Mark Greaves, Jamie Clark, David Galbraith - Julian Joachim, Paul Tait.

2. min - Boston med kanonsjanse da spissen Paul Tait headet i stolpen.

5. min - Det er god sommertemperatur i dag på Blundell Park. En ganske bra konto med tilskuere har dukket opp.

11. min - Michael Reddy får gult kort for usportslig opptreden.

14. min - Grimsby er med på notene og har kommet til et par halvsjanser.

16. min - Boston tar ledelsen ved Francis Green etter pasning fra Paul Tait.

23. min - Dårlig lyd på vår radio, men Rankin kom nær nylig.

33. min - Beagrie blir tatt når han var på vei gjennom. Men bare gult kort til Canoville, Greaves lever også farlig hos Boston med gult kort.

45. min - Jevn omgang, men Grimsby ligger under til pause.

50. min - Paul Bolland får gult kort for en tøff takling.

54. min - Etter en jevn start dobler Julian Joachim Bostons ledelse.

60. min - Grimsby virker noe i ubalanse. Resultatet har gitt vann på mølla til dem som synes Peter Beagrie ikke jobber nok defensivt. Rankin på høyrekanten har vel heller ikke så mange defensive atomer i seg, dermed blir backene veldig alene.

67. min - Peter Bore kommer på for Reddy.

68. min - Peter Beagrie stormer ned venstrekanten og slår inn til gutten med gullskoene, Bore, som med sin første berøring etter 36 sekunder med ligafotball sklir inn krossen.

70. min - Grimsby har kommet tilbake. Det er nå 2-2. Isaiah Rankin var mannen bak målet, et frispark fra Beagrie falt ned i rommet bak Futcher til Rankin som var nådeløs.

74. min - Enorm dominans av Grimsby nå.

78. min - Peter Bore gir Grimsby gåsehud med sin 3-2 scoring. Corneret fra Beagrie gikk over hodet til Bolland til Bore som i sin drømmedebut smeller den inn på volley!

84. min - Bore som snuddet det med innlegg til Rankin denne gang, nesten 4-2!

90. min - Det er slutt. For en fantastisk snuoperasjon av Grimsby og comeback kid Peter Bore som scoret to mål på 11 minutter og 34 sekunder! Dette var Grimsbys første seier på åpningsdagen siden 2001!

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Herlig!
Godt å få en god start på sesongen, men må innrømme at jeg fryktet det verste da det var 0-2.
At Bore scorer som han gjør etter å ha kommet inn i sin debutkamp - det er virkelig til å få frysninger av!
Gleder meg allerede til neste kamp!
UTM

05 august, 2006 18:27  
Blogger Jostein said...

Jepp, ståpels og tåre i øyekroken (det var løk) av Bores debut! Kan tyde på at vi har fått et nytt talent i superklasse!

05 august, 2006 18:34  
Anonymous Anonym said...

I år skal vi klare opprykK!
Alex

06 august, 2006 22:20  

Legg inn en kommentar

<< Home