torsdag, september 21, 2006

Fostervold i aksjon



Når Knut Anders Fostervold i dag sykler i sykkel-VM vil han bli den første Grimsby-spilleren noensinne som konkurerer i et annet VM enn VM i fotball!

Vi har kontaktet klubben å fått bekreftet dette.

Fossi (34) skal være sjanseløs i dette selskap. Norske sykkeleksperter mener en topp 20 plassering i Salzburg ville være en sensasjon.

Den kuverte løypa er da heller ikke ideel for store, tunge KAF som foretrekker flate løp.

"Jeg vet selvfølgelig ikke helt hva som venter meg, men det skal bli utrolig moro å se hvor sinnssykt gode de beste egentlig er. Jeg er utrolig spent og gleder meg masse. I denne sammenhengen er jeg junior," forteller Fossi.

"Tiden som fotballspiller gjør at jeg ikke har respekt for noen konkurrenter. Når du har møtt Real Madrid i mesterligaen, får det ikke blitt stort verre. Jeg er på en måte ferdig med det å være nervøs."

"Jeg må ærlig innrømme at jeg er overrasket over hvor bra det har gått. Det har vært jevn framgang hele veien, sier han."

Av konkurrenter i dag kan vi nevne Michael Rogers, Andreas Klöden, Laszlo Bodrogi, Alexander Vinokourov, Andrej Kasheskin, Fabian Cancellara, Sergei Gontsjar og David Zabriskie...

Fostervold har startnummer 32 og starter 14:12.