fredag, september 29, 2006

Intervjuet med Tobias

Lokalavisen snakket med Tobias Lea da han og faren var å så Grimsbys to siste hjemmekamper.

Vi har fått lov til å trykke historien fra Grimsby Telegraph.

Town en hit i Norge
Å se Grimsby Town tape hjemme mot Stockport var definitivt ikke et av helgens høydepunkter for de over 4000 tilskuerne på Blundell Park på lørdag.
Men for en unggutt og hans far var dette drømmemateriale. Dette grunnet at de to Mariners fanatikerne hadde reist fra Norge for å se Grimsby i live for første gang.
Jon Arvid Lea og den 15 år gamle sønnen Tobias levte ut deres drømmer i da dem fikk komme til Cleethorpes for første gang etter åtte års beundring fra Skandinavia.
Fem dagers turen som også inkluderte kampen mot Hartlepool på tirsdag var organisert av faren for unge Tobias, som startet sin Town dyrkelse for åtte år siden.
Som en spesiell konfirmasjonspresang fikk Tobias sin livs reise - til Cleethorpes.
Jon forklarer: "Presangen Tobias ønsket til konfirmasjonen var en reise til Grimsby for å se en kamp. Denne langweekenden gikk drømmen i oppfyllelse."
"Vi ser alltid på TV når Grimsby er på og å slå Tottenham forrige sesong var fantastisk. Ellers holder vi oss oppdatert på internett og hører på radio kommentarene.
"Vi var veldig lei oss da klubben ikke rykket opp."
Pappa Jon innrømmer at han må se sine fire sønner støtte fire forskjellige klubber. 30 år gamle Jonas er Norwich fan etter å ha studert i Norfolk. Men for Tobias er det bare et lag, tross at hans venner i småbyen Åsgårdstrand, øst for Oslo, mener noe annet.
"Jeg valgte Grimsby da jeg var syv og ønsket å ha et lag å følge. Jeg bare lukket øynene og valgte dem på et dataspill. Jeg har fulgt dem siden, men er den eneste i byen som gjør det.
"Alle mine venner støtter enten Liverpool eller Manchester United og kan ikke forstå hvorfor jeg heier på Grimsby. Men jeg kunne ikke tenkt meg å støtte noen andre lag. Dette er min første tur hvor jeg ser dem og det er fantastisk.
Som en del av turen fikk Tobias og faren se bak kulisene på Blundell Park og sjansen til å se laget trene.
"Vi må takke alle som har hjulpet oss til å få i stand slik en tur. Alle har vært så gode og tross fotballresultatene har Tobias elsket hvert et minutt. Jeg er sikker på at han vil huske denne turen lenge."